maandag 27 augustus 2007

Trailertraining II

Begin deze zomer heb ik geblogd over de problemen die we hadden met het laden van Patent. Sindsdien heb ik hem zo vaak in de trailer gehad dat hij dat ding nu van binnen beter dan van buiten kent. We zijn nog lang niet zover dat hij er in één keer inloopt, maar langzaam maar zeker gaat het steeds beter.

Bij de vorige endurancewedstrijd deed ik er nog meer dan een uur over om hem weer de trailer in te krijgen zodat we naar huis konden. Nu duurde het maximaal een kwartier.
De sleutel tot succes met een eigenwijze arabier die gelooft in conspiracytheories is toch simpelweg geduld. Je niet gek laten maken door hem, als hij wéér snel de klep af racet. En gewoon vaak doen. Van de winter moeten we ook minstens 1-2x per maand een rondje met hem rijden, ook al is heel Nederland bedekt onder een dikke laag ijs en kunnen we nergens rijden. Op die manier kunnen we ervoor zorgen dat hij het steeds normaler gaat vinden en normaal blíjft vinden.

Hopelijk loopt hij er over twee weken nóg beter in met de wedstrijd, ik heb in ieder geval goede hoop en anders heb ik nog altijd een kruiwagen vol geduld. De trailertraining slaat dus aan!

Geen opmerkingen: