dinsdag 14 augustus 2007

Sightseeing met de NS

Foto: Railtrack.weblog.nl

Blijkbaar had de NS besloten het roer om te gooien en te gaan kijken of de toeristenmarkt niet leuker is. Het enige wat mij gisteren op het traject Heiloo – Utrecht nog ontbrak was een goede gids, want ik heb elke lantaarnpaal kunnen bestuderen.

De tour begon bijna meteen, in Uitgeest was het al raak. Op het station van Uitgeest hebben we ruim 3 kwartier stilgestaan door een seinstoring rond Amsterdam. Terwijl we eigenlijk helemaal niet zouden stoppen op Uitgeest.

Nu moet je niet denken dat we daarna gewoon doorreden naar Utrecht. Ten eerste waren we veranderd in een soort stoptrein en ten tweede hebben we ook in Amsterdam CS een hele tijd mogen wachten. Er waren namelijk twee lange goederentreinen die vóór gingen. En de trein van perron 4 die eerst niet meer zou vertrekken, was op miraculeuze wijze ook eerder weg dan wij?

Net buiten Amsterdam mochten we weer even wachten en voor Utrecht ook nog tien minuten. We zaten duidelijk in de LSL-trein, de Super Stoptrein… En ik weet nu hoe de NS zo’n trein noemt: een ‘Extra trein’!

Met mijn medereizigers die nog verder moesten dan ik heb ik er wel om kunnen lachen. We zaten met zo’n stuk of tien mensen in de voorste coupé, terwijl er achter ons nog een enorme rij lege treinstellen volgde.

De treinreis duurde zo’n 3 uur in plaats van 1,5 maar het was gezellig niet waar?

Geen opmerkingen: