zondag 5 augustus 2007

De Culinaire week


Mijn moeder houdt weer eens een fietsweekje. Vandaag vertrok ze om 9.00 richting mijn oma, met nog 105 km te gaan. Dinsdag komt ze weer naar huis en donderdag vertrekt ze alweer naar mijn zus in Groningen. Ik hoop voor haar dat ze vandaag vóór de ergste hitte al bij mijn oma was, want daar kon ze vervolgens lekker afkoelen. Ze is waarschijnlijk met oma lekker naar het strand gegaan. Daar had ik ook best willen zitten natuurlijk.

Hier is het ook leuk hoor, want ik ben nu de manager van het huishouden. Dat betekent: niets vergeten en veel doen... Want naast het paardrijden en uitmesten moet ik nu ook de planten water geven, stofzuigen en... koken!

Dat laatste vind ik helemaal niet erg, want dan kan ik nu mooi mijn vader als proefkonijn gebruiken. Voor alle zes de keren dat ik nu moet koken heb ik recepten uitgezocht en voor vier keer een lekker toetje ingepland. Ons diner van vandaag stond in het thema van de framboos. We hebben 'Avocadosalade met walnoten en frambozen' gegeten met couscous en het lekkerste toetje ooit: 'Frambozensmoothie met citroensorbetijs'. Jummie wat houd ik van frambozen!

Mijn vuurdoop is dus goed gegaan, dus zal de rest ook wel niet aangebrand op tafel verschijnen.

1 opmerking:

Unknown zei

het gaat je helemaal lukken, beter nog:
het is je helemaal gelukt, ik vind het jammer dat ik er niet bij was om al die heerlijkheden te proeven.