dinsdag 18 december 2007

Snertweer

Nu ben ik de laatste die gaat klagen over het weer, dus ik zal ook niet beginnen over mijn bevroren handen na een stukje fietsen en mijn ijskoude wangen. Zolang ik er niet ziek van word en het niet dag in dag uit regent, overleef ik zonder al teveel geklaag (of doe ik in ieder geval mijn best daarvoor).
Ik weet ook dat dit koude, winterse weer hoort in Nederland. Een bepaalde periode van het jaar hoort alles te bevriezen, hoor je je handen weer te warmen aan een kop warme chocolademelk en zijn de bevroren tenen dagelijkse koek.

Het enige wat ik echt mis als het zo koud is, is het paardrijden. Natuurlijk zou ik over straat kunnen gaan stoppen (en als een bevroren eskimo weer thuiskomen), maar echt rijden zit er toch niet in zonder binnenbak. Onze bak is in zeer korte tijd veranderd in een harde, bonkige plaat. Ik heb vandaag een poging gewaagd Patent erin te longeren, maar naar mijn mening zwikte hij toch echt teveel met zijn benen. En daarom vond ik het risico te groot.

Natuurlijk heeft dit weer ook zijn voordelen. We kunnen weer lekker snert eten en hopen op een elfstedentocht. Waar ik pas écht op hoop is een beetje sneeuw, als het dan toch koud is wil ik ook kunnen sleeën, een échte witte kerst en 's ochtends door de versgevallen sneeuw al krakend naar de stal lopen. Dát vind ik pas mooi winterweer!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Aldus Guinnifer vanmiddag op de fiets:

'Aaaaaahhhh ik heb het zo kouuddd'

*10 sec later*

'Het is zooooo kouudd'

*10 sec later*

'MN HANDEEEEEEEEEN'


hihi :P

Guinnifer zei

HAHAHA Ik zei toch ook: ik probéér me in te houden =P

Alleen lukt dat dus niet zo goed.

Misschien toch maar later op een tropisch eiland gaan wonen, jammer van die erwtensoep maar die kan ik wel missen hehe