dinsdag 4 december 2007

Alweer vier jaar

Alweer vier jaar geleden, vier mooie jaren, is Jopie overleden.

En voor 't eerst in vier jaar, heb ik niet op de dag (3 December) aan 'm gedacht. Pas toen Laudine me 's avonds smste realiseerde ik me dat het alweer vier jaar geleden is.

Aan de ene kant lijkt het een eeuwigheid, de mooie herinneringen die ik nog zo graag zou willen houden beginnen te vervagen. Zijn blik staat niet meer in mijn geheugen gegrift.
Aan de andere kant lijkt het net gisteren dat ik op die brede KWPN-er rondstapte, die warme grasbuik tussen mijn benen. Het lijkt net gisteren dat ik voor het eerst op hem reed zonder dat iemand erbij was. Het lijkt net gisteren dat ik keboide met hem.

Aan al het goede komt een einde, maar gelukkig wel een mooi einde.

- Het gouden paard -
Het verhaal dat ik 4 jaar geleden schreef.

Geen opmerkingen: