woensdag 12 december 2007

Paarse vloeistof en een witte jas



Nooit, maar dan ook nooit meer hoef ik voor Scheikunde een gasbrander aan te steken, een titratie uit te voeren, een gasvolume meting te doen, een maatkolf te hanteren... Ik hoef gewoon nooit meer practica te doen!
Ik heb namelijk vandaag ruim 3 uur proefjes gedaan, de kers op de taart, het climax, het Praktisch Schoolonderzoek, 20% van mijn schoolexamencijfer.

Met mijn hele klas heb ik de hele ochtend in een (veel te grote) witte jas met een beschermingsbril op boven de borrelende, sissende en stinkende stofjes gestaan. Zoals ik al zei heb ik er meer dan de 3 uur die er officieel voor stond over gedaan. Ik heb na 3½ uur de handdoek in de ring gegooid en voor het laatst een witte jas uitgetrokken (het heerlijke gevoel komt nu pas).
Gelukkig kregen we halverwege wel koek en koffie (dat was voor het eerst bij een tentamen!). Even dachten we nog dat het een valstrik was, aangezien eten en drinken natuurlijk normaal gesproken niet toegestaan is terwijl je proefjes aan het doen bent. Maar dát mag dan gelukkig juist wel bij het echte tentamen!

Hoe ik het gemaakt heb weet ik niet, aangezien je bij zo'n praktische opdracht totaal niet kunt inschatten of je ergens de punten nou wel of niet voor hebt gekregen. Zo dacht ik vorig jaar dat ik het Biologie practicum geheel verprutst had en kreeg ik vervolgens een paar weken later een 9,7 terug. Dat was wel een verrassing!

Ik zie het dus wel! In ieder geval ben ik er nu, voor altijd, vanaf. Nooit meer een te grote witte jas aan!

Geen opmerkingen: