zaterdag 15 december 2007

Semi kerstvakantie

En ook de tweede tentamenweek zit erop! Vijf heel verschillende tentamens, variërend in lengte van 2 tot 3½ uur, allemaal overleefd.

Wiskunde heb ik niet geweldig gedaan, maar dat had ik al verwacht. En wie weet, het cijfer kan nog altijd meevallen!
Over het betoog dat ik voor Nederlands heb geschreven ben ik wel tevreden. Ook al duurde het ruim een kwartier voor de surveillanten mijn computer aan de praat hadden en ik daardoor toch wel even in de stress schoot. Ik heb me lekker kunnen uitleven met beeldspraak, waar ik wel enthousiast van werd. (Als ik het betoog terug heb gekregen zal ik 'm plaatsen op mijn andere blog).
Het essay voor Economie (met als onderzoeksvraag: 'Had er ingegrepen moeten worden bij de overname van ABN Amro?') had ik niet beter kunnen schrijven. Nu maar hopen dat het ook volgens de maatstaven van mijn leraar goed is en dat hij mijn titel begrijpt ('De Bank, De Overname').

Zoals ik al eerder deze week had geschreven, Scheikunde was vooral wel grappig. Paarse borrelende vloeistoffen en gele neerslag wisselden elkaar af en dat was lang niet de gehele tijd te begrijpen. Maar ach, dat betekent nog niet meteen dat ik het verprutst heb.

Het laatste tentamen, biologie, was de perfecte afsluiter. Biologie is namelijk het vak wat ik gewoon snap over het algemeen, ik zie 't gewoon. Nu klinkt dit heel arrogant, maar je moet niet vergeten dat hier tegenover mijn gebrek aan een wiskundeknobbel staat! Het cijfer van dit tentamen kan ik niet echt voorspellen, maar ik heb er in ieder geval een goed gevoel over en daar ben ik blij mee.

De meeste resultaten krijg ik pas na de kerstvakantie, dus volgende week zal er ook niet veel meer gedaan worden op school... Ik heb semi-kerstvakantie!

Geen opmerkingen: