woensdag 26 december 2007

Genieten met dynamiet

Als Patent een minder originele naam had gekregen, was het zeker Dynamite of Динамит (Russische spelling, dezelfde uitspraak) geweest.

Rijden zat er de afgelopen paar weken niet in, de bodem was bevroren en ik had het druk met tentamens. De paarden hebben zich dus lichtelijk verveeld in de bak en incidenteel in hun bosweide.

Maar vandaag ging er eindelijk weer een zadel op die mooie bruine ruggen. Omdat ik zo'n vermoeden had dat Patent er behoorlijk zin in zou hebben en het weleens goed druk kon zijn in het bos, heb ik hem even een kwartiertje in de bak gereden. Wat een capriolen kan dat paard uithalen zeg! Geweldig. Het is juist leuk dat hij zo geniet, zo vrolijk is. Ik heb het idee dat doordat hij zo enthousiast kan zijn, het voor mij ook allemaal nog mooier is. Ik moet weliswaar zeer geconcentreerd rijden, maar toch geeft hij het rijden kleur.

Tot mijn verbazing gedroeg Patent zich vervolgens eigenlijk keurig in het bos. Natuurlijk had hij energie voor tien, maar hij heeft niet met zijn achterbenen voor de neus van wandelaars lopen wapperen en is ook niet het hele rondje aan het drammen geweest.
Het was echt geweldig om eindelijk er weer op te zitten, na al die tijd had ik wel lichtelijk last van een Cold Turkey.

Geen opmerkingen: