donderdag 8 mei 2008

Kaarten, fietsen en genieten

In Arthur's familie is het een traditie. Als je jarig bent geweest, mag je bij Oma Thea en Opa Arnold logeren. Arthur is al een tijdje geleden jarig geweest, maar had nog geen tijd gehad om er te gaan logeren.

De afgelopen twee nachtjes hebben wij samen bij zijn opa en oma gelogeerd. En het was gezellig. Heel gezellig. We zijn naar Tiel geweest, hebben heerlijk over de dijken gefietst, zijn bij zijn oom (die een dorp verderop woont) op bezoek geweest en... we hebben weer geduizend!
Net als in het Land van Bartje won Arthur's oma aan de lopende band. Als er iemand is die véél geluk met kaarten heeft dan is zij het wel. Maar gelukkig, gelukkig, gelukkig... Arthur en ik hebben allebei ook één keer mogen winnen. We gingen dus allebei met een tevreden gevoel naar huis.

Ik vond het ook heel leuk om weer eens zo dicht bij mijn geboorteplaats te zijn. De eerste paar jaren van mijn leven heb ik vertoefd in Kerk-Avezaath (een plaatsje dat alleen de mensen uit de buurt kennen geloof ik). Nu zat ik daar dan wel een stukje vanaf, maar toch wordt er een beetje hetzelfde gesproken en kun je genieten van de mooie bloeiende bermen vol fluitenkruid!

Geen opmerkingen: