zaterdag 24 mei 2008

CSE Scheikunde: over de helft!


Oh wat was ik zenuwachtig. Zou het meevallen, of juist heel erg tegenvallen? Ik had géén idee hoe ik scheikunde zou maken. Eenmaal achter mijn wiebelige tafeltje in de gymzaal werd ik weer rustig en heb ik 2.5 uur hard gewerkt aan mijn CSE Scheikunde.

Als een van de eersten - zoals altijd - kwam ik buiten en had ik er best een goed gevoel over. Ik wist heus wel dat ik hier en daar slordig geweest was, dat ik sommige dingen niet wist en dat ik dus geen tien had. Maar ik was wel zeker van een voldoende - en dus een 7 op m'n eindlijst - en ik was opgelucht. Ik was over de helft met mijn CSE's!

Een halfuur later kwam de rest van mijn klas naar buiten en zij waren duidelijk minder blij met dit examen. Ze vonden 'm moeilijk, vonden veel vragen vaag en vreesden voor een zware onvoldoende. Meteen ging ik weer twijfelen, had ik 't wel echt zo goed gemaakt dan?!

Eenmaal thuis heb ik het nog even een soort van nagekeken en denk ik dat ik een cijfer tussen een 5,5 en een 7,9 heb. Best netjes dus. Nu maar hopen dat de norm lekker hoog is en ik een 7,5 heb, een 8 op mijn eindlijst!

En nu weekend. Dat wordt hard leren voor de drie resterende examens: Economie, Engels en Wiskunde.

Geen opmerkingen: