woensdag 21 mei 2008

CSE Natuurkunde: opluchting!

Van tevoren zag ik het meest op tegen dit Centraal Examen. Drie uur bikkelen, door de bomen het bos niet meer zien, rare antwoorden krijgen et cetera...

Maar het viel alles mee! Op zich ging het tentamen heel lekker, de vragen waren goed te doen en ook goed gevarieerd. Over alle onderwerpen kwam wel iets, maar er was gelukkig ook niet teveel over de onderwerpen die ik moeilijker vind (golven en trillingen bijvoorbeeld). Ik heb gisteravond het zelf een beetje nagekeken met het antwoordmodel wat online staat en vervolgens daar ook mijn cijfer laten uitrekenen.
Eén keer heb ik heel streng gerekend, mezelf alleen de punten gegeven waar ik wel 100% zeker van was dat ik ze had. Dan zou ik minimaal een 5,6 hebben.
Ook heb ik gekeken wat ik met alle twijfelpuntjes zou kunnen hebben, het hoogste cijfer wat ik kan halen is een 8,1 (dan is de norm dus ook heel hoog, maar ik denk niet dat dat gebeurd).

Dus: de kans op een 7,2 is aanwezig, maar wel redelijk klein. Waarschijnlijk dus ook voor Natuurkunde een 7 op mijn eindlijst.

Vanmiddag ga ik even echt knallen bij Biologie. Míjn vak, míjn examen. Ik ben in staat een 9 ervoor te halen en ik hoop stiekem ook dat ik boven een 8,7 zal halen. Dat zou betekenen: een 9 op mijn eindlijst. De 8 op mijn eindlijst is dus in feite al binnen voor Biologie, ik verkeer duidelijk in een luxe positie!

Geen opmerkingen: