woensdag 31 januari 2007

Hans Sluijmer

In 5VWO doen ze bij mij op school van alles om je te helpen de weg te vinden in het oerwoud dat studeren heet. Wat wil je nou eigenlijk studeren?

Daarom moeten we dit jaar onder andere een beroepsbeoefenaar interviewen die een vak doet wat je leuk lijkt. Enthousiast heb ik via mijn vader geregeld dat ik een architect hier in Utrecht mocht interviewen. En vanmiddag was het dan eindelijk zo ver. Op naar het architectenbureau!

Het gebouw zelf was van binnen ook erg leuk ontworpen, hoge plafonds, aparte deuren enzo. Echt heel orgineel. De architect, Hans Sluijmer, nam alle tijd voor mij. Hij heeft al mijn vragen beantwoordt en meer dan een uur enthousiast over zijn vak verteld. Het was ontzettend interessant en ik vond het ook heel erg leuk. Ja, nu lijkt architect worden me een nóg leuker beroep!

Geen opmerkingen: