zaterdag 27 januari 2007

Paardenijsbaan

Geheel onverwacht, en kostenloos hebben de paarden vanochtend een ijsbaan tot hun beschikking!

Daarnet zette ik zonder echt op te letten Voltrack in de bak. Terwijl hij van mij wegliep zag ik het opeens, de hele bak zat onder een laag ijs! Verbouwereerd keek ik naar Voltrack, die op zijn gemakje over het spekgladde stuk heenliep. Achterin de bak is het wat muller en dus minder plat, daar zakte Voltrack elke pas weer door een ijsplaatje dat in de hoefafdrukken van gisteren was vastgevroren.

Even twijfelde ik, gaat dat wel goed met Patent erbij? Gaan ze dan niet rondrennen? Toch maar een poging gewaagd. De paarden lopen nu al krakend en glijdend door de bak, onder het mom dat het goed voor hun bodemvastheid is. Er zijn nog een ongelukken gebeurd, zelfs dravend ging het Voltrack goed af. En ze vermaken zich momenteel prima, dus dan is het toch beter dan binnen te laten staan.

En wie wil nou niet dat zijn paard leert schaatsen?

Geen opmerkingen: