vrijdag 6 juli 2007

Voltrack & de reiger

Patent heeft vanochtend even een kort ritje in het bos gemaakt. Eenmaal afgezadeld mocht hij weer bij Voltrack in de wei. Maar Voltrack had inmiddels al een plaatsvervanger voor Patent gevonden, hij werd gezelschap gehouden door de reiger!

Nee, ik maak géén grapje!

Ik heb nog geknipperd met mijn ogen en Patent in mijn arm laten happen. En de reiger bleef bij Voltrack in de wei staan. Helaas voelde hij zich wel lichtelijk bedreigd door die grote, bruine arabier en vloog hij op. Ik dacht dat hij wegging, maar hij ging niet weg. Hij landde weer achterin de weide, op veilige afstand van Voltrack.
Die had hem natuurlijk alweer gezien, dus kwam alweer aangewandeld. Dit keer vloog de reiger op en vertrok hij dan ook echt.

Het was een heel mooi gezicht, zo'n mooie arabier met een ranke reiger erbij. Helaas had ik geen camera (of op zijn minst mijn mobiel) bij me, dus kon ik geen foto maken. Maar ik vermoed dat de reiger dit grapje binnenkort vast nog een keer uithaalt en dan zal ik wel foto's proberen te maken!

Geen opmerkingen: