woensdag 11 juli 2007

Springles

in-uitje

Nog vlak voor het vertrek naar Londen, terwijl de koffers binnen al gepakt staan, heb ik nog even les gehad. Omdat Patent een los ijzer heeft heb ik alleen met Voltrack gereden. Een uur lang springles.

Deze keer liet Varuna mij niet gewoon over de schuine zijdes een dubbelsprong en een enkelsprong springen, maar zette hij één in-uitje neer. (Een in-uitje bestaat uit tenminste twee hindernissen kort na elkaar, waardoor er niet eens één galopsprong tussen zit. Het is dus landen en meteen weer springen. Dit wordt vaak gebruikt als training van de achterhand van een paard.)
Ik heb het in het begin heel laag gesprongen, in feite drie balken na elkaar. En langzaam ging het steeds hoger. Uiteindelijk stonden de twee hindernissen denk ik ongeveer op 40 cm.

Dat is voor een echt springpaard natuurlijk niets, maar Voltrack was aan het eind helemaal op. Voor hem kostte het ontzettend veel moeite om twee keer kort achter elkaar goed terug te komen op de achterhand om goed af te zetten. Verder heeft hij ook niet het inzicht van een springpaard, waardoor het hem ook heel veel concentratie kost om ook nog de tweede hindernis goed te nemen.


Na de les even uitstappen

Ik vond het heel erg leuk om te doen en het was duidelijk ook heel erg goed voor Voltrack. Dat gaan we vaker doen!

Geen opmerkingen: