woensdag 4 juli 2007

Just my (bad) luck

Blijkbaar is mijn geluk even verwisseld met iemand anders' pech. Toch kan ik me niets herinneren van een knappe jongen, zoals in de film. Maar ik zal hem toch moeten vinden om te zorgen dat morgen niet wéér zo'n pech dag wordt.

Het begon vanochtend bij het uitmesten. Ik lette niet helemaal op en zette de kruiwagen net iets te hard neer. Iets wat je maar beter niet kunt doen met een kruiwagen halfvol met paardenmest die een hele nacht in de stromende regen heeft gestaan... Flets! Je raadt het al, ik zat onder de poep drab. Tja, daar sta je dan...

's Middags werd het pas écht leuk. Om met mamma mee te gaan naar de AH moest ik even onze Omafiets oplappen omdat Laudine mijn fiets geleend heeft. Dus ik dapper de bandjes oppompen, waarna de lucht er net zo snel weer uitloopt. Wat blijkt? Het ventiel is stuk, kapüt, broke, défectueux, en pedazos...
Dat werd dus níet fietsen en mijn moeder vertrok alleen richting de winkel. Ik liep terug naar de achterdeur en zonder erover na te denken wilde ik die openen. Toen de deur niet meegaf besefte ik me het plotseling, ik was buitengesloten!

Om maar niet een halfuur niets te gaan doen besloot ik naar het dorp te wandelen, zodat ik de sleutel in ieder geval íets eerder had. Van de AH terug naar huis heb ik keihard hardgelopen door de regen. De 1,5 km van het dorp naar huis heb ik een deel harder dan 15 km/h gelopen en het laatste stuk 12 km/h. Echt hárd dus.

Het wordt toch tijd om die jongen op te duikelen, zodat ik mijn geluk weer terugkrijg!

Geen opmerkingen: