woensdag 18 april 2007

Wiskunde tentamen

M.C. Escher - Metamorfose

Morgen is het zover, het wiskunde tentamen van 1,5 uur! De afgelopen dagen heb ik er hard voor geleerd (net als de rest van 5vwo) en hoop ik dat ik nu morgen een aardig cijfer weet te behalen. Ik heb mijn best gedaan, en moet nu alleen nog even rustig worden.

Ik laat me namelijk altijd helemaal van de wijs brengen door anderen, als die één dingetje meer weten, meer geleerd hebben, sneller zijn met het oplossen van vragen, een moeilijke vraag stellen die ik niet kan beantwoorden, heel zeker van zichzelf zijn dat ze het gaan halen, of juist heel onzeker zijn en ga zo nog maar even door... Ik weet het, het gaat er niet om hoe de rest zich heeft voorbereid/het maakt, maar toch laat ik me áltijd gek maken...
Daarom ga ik vanmiddag niks meer leren, vanavond nog een beetje, om even helemaal rustig te worden en op tijd naar bed te gaan.

Als ik morgen tijdens het tentamen ook relaxt kan blijven weet ik zeker dat ik een hoger cijfer kan halen dan wanneer ik nog meer leer en het helemaal gestrest ga maken...

Ik ben benieuwd!

Geen opmerkingen: