dinsdag 24 april 2007

Lief!

Na het op zeer laag niveau eventjes dressuren (a.k.a. poekelen) met Voltrack in de bak ging ik lekker uitstappen op straat. Dat is echt heerlijk, eventjes pronken met mijn prachtige arabiertje, lekker draven door de straten, mensen met een vriendelijke glimlach groeten... Heerlijk!

Het was nu extra leuk. Bij een huis zat een opa met zijn kleindochter op een bankje ervoor, gezellig samen. Het meisje was helemaal in de ban van Voltrack en opa keek met haar mee. Met een grote glimlach zwaaide ik naar ze, en ze zwaaiden terug. Samen.
Iets heel simpels, maar zo ontzettend liefs. Opa en kleindochter, samen genietend op een bankje in de namiddag.

Mijn middag kon al niet meer stuk, toen ik vervolgens ook nog een jongetje tegenkwam. Hij kwam me tegemoet gefietst met zijn tennisracket op zijn rug, op weg naar tennisles.
'Hoi' zei hij
'Hallo!' zei ik
'Wat een mooi paard heb je.' zei hij
'Dankjewel' zei ik welgemeend van de bodem van mijn hart.

Geen opmerkingen: