donderdag 26 april 2007

Kataklop Kataklop Wiiiiiieeehhh

Ik snap waarom springruiters zeggen dat er niets boven een mooie sprong over een imposante hindernis met een paard gaat. In mijn les gisteren heb ik eindelijk weer eens wat serieuzer gesprongen, en het was heerlijk.

De paarden hadden het al heel snel bloedheet, maar desondanks deden ze ontzettend goed hun best. Voltrack is nu eenmaal geen ster in het springen en dat kun je wel merken. Het is voor hem ontzettend lastig om te versnellen en goed uit te komen. In het begin was ik ook bang dat het niet zou gaan lukken, maar tot mijn verbazing ging hij bij de wat hogere hindernissen echt heel goed zijn best doen! Petje af, want hij had 't echt zwaar!

Na Voltrack was onze held Patent aan de beurt. En die maakt er geen geheim van dat hij het heerlijk vindt. Na eerst een paar keer het dubbeltje en de enkele hindernis achter elkaar te hebben gesprongen gingen we oefenen met sturen. Schuin op de hindernis afrijden, na de hindernis zo kort mogelijk draaien, en dat maakte het weer een stuk leuker.

Het was heerlijk, heerlijk, heerlijk! Ik heb besloten dat ik vanaf nu zegmaar 1 keer per week met ze ga springen, zodat ze er steeds wat beter in gaan worden. Zeker met Patent heb ik hoop, wellicht kan ik 'm nog eens een keertje rondsturen in een B-parcourtje!

1 opmerking:

U. zei

hahahahaha, er is echt NIEMAND die begrijpt waar jouw titel op slaat, maar dat geeft niet, ik kan er weer smakelijk om lachen!

Springen is best leuk he, zeker als het paard het ook leuk vindt!