donderdag 19 april 2007

Vechten voor je leven

Het wiskundetentamen zit erop! En ik kan je vertellen, ik heb het niet goed gemaakt. Maar ik kan nog lachen, daar gaat het om. Natuurlijk baal ik er wel van, dat ik een groot deel van de vragen niet goed heb gemaakt.

Onderweg naar huis zag ik iets waardoor ik me besefte dat zo'n klein tentamen totaal niet belangrijk is. Met gillende sirenes kwam er een ambulance voorbij, geëscorteerd door de politie. Drie motor agenten ervoor, waarvan een vooruitreed om het verkeer op het kruispunt alvast zo te regelen dat de ambulance met zijn gevolg gewoon door kon rijden. En erachter reed nog een gewone politieauto.

Hierdoor realiseerde ik me dat een tentamen eigenlijk ook gewoon niets voorstelt. Ik leef, ik ben gezond en ik geniet!
Voor hetzelfde geld had ik vandaag niet moeten vechten voor een cijfer, maar voor mijn leven!

Geen opmerkingen: