zaterdag 12 april 2008

Vantage Point



Wat doe je op een vrijdagavond? Dan ga je gezellig met z'n tweeën naar de bios. 's Middags zaten we nog te twijfelen, Vantage Point of The Bucketlist?
Uiteindelijk leek Vantage Point ons toch wel echt de moeite van het zien waard, dus zaten we 's avonds gezellig in een zaal bij Rembrandt.

En ik moet zeggen, ik heb nog nooit meegemaakt dat ik van het begin tot het einde zo in de film zat! De pauze kwam op een slecht moment - maar er was ook geen goed moment - en ik had ook absoluut geen behoefte aan wat popcorn.

Vanuit verschillende perspectieven zie je telkens opnieuw hoe er een aanslag op de Amerikaanse president gepleegd wordt en steeds krijg je weer een stukje meer informatie. In mijn ogen zit deze film ontzettend goed in elkaar. Alleen het einde vond ik wat tegenvallen, het ontbrak de film aan een waar punt. Wel komt aan het einde alles bij elkaar en klopt het ook helemaal, maar het motief et cetera ontbreekt.

Al met al toch een ontzettend goede, verschrikkelijk spannende film! Zeker geschikt voor een avondje spanning en sensatie vanuit een roodgekleurde bioscoopstoel.

Geen opmerkingen: