woensdag 2 april 2008

De piste af!


Mijn skigroepje van de laatste dag

Na een week met zes tentamens vertrokken we vrijdagavond - iets later dan gepland - om 18.30 vanaf het schoolplein met een bus vol eindexamenleerlingen, op weg naar Oostenrijk!

De busreis was - zoals verwacht - niet optimaal, in een bus slaap je toch nooit zo lekker als in je eigen bed! Maar we gaan nu natuurlijk niet zeuren. Om een uur of 9 's ochtends kwamen we aan in Viehhofen, bij ons Jugendgasthaus 'Bachmühle'. Hier hebben we twee nachten geslapen met z'n allen.

Meteen zijn we gaan skiën in het 'skicircus Saalbach Hinterglemm Leogang', wat vanaf ons hotel maar een klein stukje met de bus en de schönleitenbahn was. Het was mijn aller, aller eerste keer op ski's. De eerste dag zijn we ook alleen maar op een kleine, groene piste gebleven bij het mittelstation. Aan het eind van de dag kon ik remmen en wat bochtjes maken en vond ik het ook niet meer zo eng. Eigenlijk is het geweldig om op ski's te staan!


De meisjes

De volgende dag zijn we met de schönleitenbahn helemaal naar boven vertrokken en zijn we allerlei pistes afgegaan. Aan het einde van de dag was ik werkelijk kapot, maar ook ontzettend voldaan. Ik vind het skiën echt helemaal geweldig.
De laatste dag vertrokken we weer helemaal naar boven en zijn we vervolgens richting de magic6-er gegaan. Voor we daar waren ben ik nog hard onderuit gegaan, ik ben een heel stuk een ijshelling afgegleden.... Dat heeft minder leuke gevolgen voor je rug kan ik je vertellen, een enorme schaafwond. Maar ach, dan houden we natuurlijk nog niet op met skiën! We zijn de rest van die dag bij de magic6-er gebleven, hier kon je dan verschillende routes nemen naar beneden en hebben we (de *beginnersgroep*) ontzettend veel plezier beleefd. Aan het eind van de dag had ik mijn zekerheid weer terug en ging ik al best aardig parallelskiënd de berg af, yeah!


De prachtige bergen van Saalbach Hinterglemm

Helaas was het feest toen alweer ten einde en gingen we weer met de bus naar huis. Ik had zo nog een week kunnen blijven skiën en ik wil zeker weten weer op skivakantie, ik vind het echt helemaal te gek!!

Foto album:
Eindexamenskireis


(kaart van gebied: zie hier, klik rechtsonder en dan kun je de schönleitenbahn zien (vertrekt uit Vorderglemm en gaat naar de top van Wildenkarkogel (1910 m), richting noorden ligt de magic6-er.)

Geen opmerkingen: