woensdag 30 april 2008

Dé studie!

Na in Januari bij IBA meegelopen te hebben in Rotterdam, ging ik weer twijfelen. Was dat het nou wel? Ik kwam tot de conclusie van niet. Rotterdam voelde niet als mijn stad en de opleiding was niet zoals ik verwacht had.

Wat dan?

Ik besloot te gaan kijken of ik toch echt niet iets economisch in mijn geliefde Utrecht kon doen. Alleen gewone economie, saaiii dacht ik. Maar niets bleek minder waar. In Utrecht hebben ze een heel leuk bachelor programma, waarbij je Economie in feite combineert met allerlei andere dingen. Je kijkt naar de wereld door een economische bril!

Eind Februari ben ik naar een meeloopdag van Economie gegaan. Daar kreeg ik, nét als bij IBA, weer een college 'Statistics'. Tja, daar heb ik natuurlijk niet zoveel aan want dat krijg je werkelijk bij elke (economische) opleiding! Toch leek mij economie nog steeds een leuke opleiding. Maar hoe kwam ik nou te weten of het 't werkelijk was?
Begin April had ik bardienst bij de tennisvereniging samen met een man wiens zoon economie bleek te studeren in Utrecht. Volgens hem kon ik best een keer met zijn zoon meelopen. Perfect dus!

Afgelopen maandag was het zover. Ik heb met Robin zijn colleges gevolgd. Eerst op de University College Campus een behoorlijk filosofisch college gegeven door Dr. Piet Keizer. Dit vond ik een heel interessant, leuk college. Ook voor mij goed te volgen.
Het tweede college werd in de binnenstad gegeven en ging over monetaire markten. Dit ging duidelijk mijn pet te boven (niet zo gek, Robin is 3e jaars student), zoveel formules en verbanden die in een razend tempo aan me voorbij gingen!
Allebei de colleges werden in heel goed engels gegeven (terwijl Robin gewoon economie in het Nederlands studeert, aan het einde krijg je sowieso bijna alles in het engels zei hij). Ik vond het interessant, uitdagend en leuk...

Dit zie ik mezelf volgend jaar serieus studeren!

Geen opmerkingen: