dinsdag 1 mei 2007

I Amsterdam

Voor het simpele facts-verhaaltje van deze heerlijke dag in Amsterdam met Maite, zie mijn engelse blog.

Kan shoppen je echt blij maken? Voor vandaag vond ik het onzin, weer echt ontspannen door als een gek schoenen te gaan passen. Want aan het einde van de dag zijn er altijd nog dingen die je wil, maar waar je simpelweg geen geld meer voor hebt.

Maar mijn mening is lichtelijk veranderd. Met enorm veel tasjes over straat lopen, wetende dat je volgende week in heerlijke kleren naar school kunt, heeft effect. Maite en ik gingen naar Amsterdam om even weer bij te komen van onze tenamens. Het is gelukt, en wel meer dan dat.
We zijn in het schoenen walhalla geweest, een winkel met zoveel schoenen dat ik niet meer wist waar ik kijken moest. We hebben de leukste kleren gevonden. We hebben een foto gemaakt voor een you-take-picture-toerist, we hebben heerlijk geluncht, we hebben genoten van het heerlijke weer, we hebben gelachen... Kortom: het was perfect!

Winkelen zorgt voor een blik op de toekomst, nu weet ik dat ik volgende week ontzettend leuke nieuwe kleren aan kan trekken naar school. En ja, daarom heb ik nu alweer wat zin om naar school te gaan, zodat ik het aan iedereen kan showen.

Ik wist niet dat ik materialistisch was, of in ieder geval: zó erg. Maar blijkbaar zit het diep verscholen in elke vrouw, en komt het er in Amsterdam in een keer uit.

Geen opmerkingen: