vrijdag 6 oktober 2006

Studeren

De laatste tijd ben ik heel veel aan het kijken naar wat ik eigenlijk wil gaan doen na 6Vwo (even voor de duidelijkheid: ik zit pas in 5Vwo hoor). Vorig jaar wist ik nog zeker dat het diergeneeskunde zou worden, ik zou wel even de gemiddelde 8 halen en dan zonder problemen diergeneeskunde gaan studeren hier in Utrecht.

Nu denk ik er echter heel anders over. Door een ontzettend gave stage in April dit jaar ben ik er anders over gaan denken. Samen met een vriendin heb ik een weekje mogen meelopen met onze eigen dierenartsen van de Universiteits Kliniek paard (en vooral de Ambulante afdeling, die ook hierthuis komt!).

Momenteel staan Architectuur en Marketing Communicatie bovenaan mijn lijstje, maar Journalistiek volgt op de voet. Behalve de vraag wat? vraag ik me ook steeds meer af waar?
Doordat je nu je beurs (gedeeltelijk?) mag houden als je naar het buitenland vertrekt zie ik dat ook wel zitten. Maarja, dan natuurlijk wel meteen bij een van de beste universiteiten van de wereld! En kort geleden bleek uit een onderzoek dat de Nederlandse Universiteiten ook hoog scoren, dus waarom zou je nog weggaan? Zeker omdat bij de echte toppers het goud kost en het ontzettend moeilijk is om binnen te komen.
Maar wellicht ga ik na de 6e nog wel een poging doen om bij Cambridge binnen te komen!

Dan is een gemiddelde 8 voor mijn VWO eigenlijk nog steeds wel erg handig...

Geen opmerkingen: