maandag 9 oktober 2006

Coming up: stressvolle schoolweek!

Jaja, ook ik moet eraan geloven. Vijf keer per jaar krijg ik een rapport van school, er wordt dan een bepaalde peildatum tot de stressvolle peildatum gebombardeerd en alles wat je vóór en op die dag nog inlevert of doet op school telt nog mee voor je verslag. Kortom: dat levert vijf keer per jaar een week vol met proeven, stress en werken aan school tot 's avonds laat op.

Natuurlijk hebben we daarnaast ook nog weken waarin we tentamens krijgen, deze zijn zo nodig nog erger omdat je weet dat die gegevens uiteindelijk op je eindlijst belanden. Die heb ik over 2 weken, als ik ben uitgerust van deze stressvolle laatste week van het 'eerste pensum'...

Vandaag begon het meteen goed, overdag hadden we geen gewone school omdat ze het nodig vonden ons cultureel een beetje bij te spijkeren. In Zeist moesten we bij allerlei culturele instellingen op bezoek en daar verschillende workshops volgen. De eerste paar dingen die ik deed met mijn klas waren behoorlijk lachwekkend, zelfs onze begeleidende leraar zag het nut er niet echt van in.
Gelukkig sloten ze de dag leuk af met een leuke voorstelling in Figi, van de cabaretgroep 'Op sterk water'.

Helaas werd mijn redelijk rustige schooldag verpest bij thuiskomst, ik moest nog een enorme berg werk doen voor een natuurkundeproef die ik morgen heb. Het was dus de hoogste tijd om mijn eerste huiswerkbui van het jaar te krijgen en als een echte nerd me niet te laten afleiden door de leuke dingen om mij heen. WERKEN moest ik! Nou, dat heb ik gedaan. Ik heb het af!

De prijs die ik hiervoor betaalde was de paarden een dag vrij geven, iets wat ik helemaal niet graag doe maar helaas is het soms noodzaak. Nu maar hopen dat ik morgen wel gewoon kan rijden en niet als een bezetene aan mijn schoolwerk moet...

Geen opmerkingen: