zaterdag 14 oktober 2006

Presenteren

Zo, de stressvolle schoolweek zit erop. Ik heb nog even hard gewerkt, maar aan het eind van de week heb ik besloten dat ik me niet meer echt ging haasten. De kwaliteit van het werk vond ik belangrijker, en ik had gisteren een presentatie die voor mijn eindcijfer meetelde. Dát is natuurlijk helemaal belangrijk!

Hierdoor heb ik waarschijnlijk best veel achterstand op mijn verslag, maar ach. Het geeft niet zo volgens mijn mentor, en ik weet ook dat het volgende week alweer véél minder is.

Deze presentatie waar ik het net al over had heeft vooral veel tijd gekost. Samen met een klasgenootje moest ik het nieuws van 5 Oktober tot 10 Oktober volgen en over een van de nieuwsonderwerpen die voorbij kwam achtergrond informatie zoeken en het presenteren voor de klas. Wij besloten het over de olietanker 'Probo Koala' te doen.

Donderdag heb ik mijn deel van de presentatie nog een paar keer aan mezelf verteld en uiteindelijk had ik het idee dat ik het behoorlijk goed kende. Toch is het altijd nog spannend om het dan in 't echie te doen. Het moment dat we voor de klas zouden staan en zouden beginnen met praten naderde, en toen het eenmaal daar was vond ik het nog leuk ook! Voor het eerst was ik niet zenuwachtig en ging het me best goed af. Nog wel zo nu en dan het bekende ge-euhhh, maar ook dat viel me nog reuze mee. Ik kon het bijna zonder mijn papiertje en stond daardoor ook vol vertrouwen te praten.

Ik had het idee dat de klas het nog best boeiend vond, of ze zijn gewoon aardig geweest natuurlijk hè ;) De leraar moet het cijfer nog even berekenen, maar zei al wel dat het waarschijnlijk een best hoog cijfer was. TJAKKA!

Geen opmerkingen: