zaterdag 19 augustus 2006

Hardlopen

Alweer meer dan een jaar geleden liep ik best aardig hard. Zo'n 3x per week liep ik 4 km. Maar na een tijdje kreeg ik last van mijn knieën en bleek dat te komen door het paardrijden (wat zich dus bij het hardlopen uitte). Ik heb er oefeningen voor gekregen, maar deze zijn behoorlijk pijnlijk en de verbetering is niet snel te merken. Daardoor moet je ook behoorlijke discipline hebben om deze oefeningen dag in dag uit te doen... En helaas kan ik dat telkens maar periodes opbrengen (ja, heel slecht ik weet het.).

Ik ben deze zomer weer begonnen om echt mijn hardloopconditie weer op te bouwen. Bang dat ik weer last van die blessure krijg doe ik heel voorzichtig en tot nu toe gaat het goed! Verder loop ik meestal in het bos, omdat ik het lichter vind lopen.
Vandaag heb ik eindelijk weer eens een echt serieuze afstand gelopen. Ik heb geen idee hoelang het is, maar in totaal was ik zo'n 40 minuten weg (inclusief een wandelpauze in het midden en aan het einde.)! Ik loop zelf in het bos waar we ook met de paarden trainen, en meestal loop ik op de wandelpaden die in de buurt van het ruiterpad lopen. Voor mij is het een ontzettende overwinning dat ik al zover kom tov het paardenrondje (wat nog vééél langer is =D dat kan ik nog lang niet zelf lopen.).

Echt een heerlijk gevoel om je eigen grenzen te verleggen, op je eigen benen door het bos te rennen en steeds verder te komen! Nu het nog volhouden als ik weer naar school ga en het weer minder licht wordt... Maar dat moet toch lukken?!

Geen opmerkingen: