woensdag 20 juni 2007

Het grote avontuur

Nog slechts één jaartje, en dan begint het grote avontuur pas echt. Het einde van mijn middelbare schooltijd is meteen het begin van de rest van mijn leven.

Het is heerlijk om erover na te denken wat ik allemaal kan gaan doen. Vooral als ik in Rotterdam IBA ga studeren, zijn daarna de mogelijkheden nagenoeg grenzeloos. Een tijdje geleden had mijn vader het over 'Fontaine Bleau', over INSEAD. INSEAD is een van beste ter wereld en meest bekende business schools. De kosten zijn er echter ook naar. Een MBA kost bij kun € 48.000,-... Tja, dat heb ik niet op mijn spaarrekening staan... En daarnaast is het ook nog eens niet zo makkelijk om binnen te komen. Maar dat neemt niet weg dat het ontzettend gaaf is en volgens mij ook heel erg leerzaam.

London Business School

Naast INSEAD heb ik ook een andere hele gave business school gevonden: 'London Business School'. Ook dit is niet gratis, maar liefst £ 43.000,-! (de MBA dan he, ze hebben ook Masters in Finance, die zo'n £8000,- per jaar kosten als ik het goed begrepen heb). Maar dan zit je ook bij een van de besten en krijg je een ontzettend gevarieerd, uitdagend programma voorgeschoteld terwijl je les krijgt in een prachtig gebouw!

Als ik ooit de kans krijg om een opleiding te volgen bij zo'n instituut lijkt me dat echt onbeschrijfelijk gaaf. Maarja, eerst maar even mijn VWO afmaken en dan binnenkomen bij IBA in Rotterdam. Niet de huid verkopen voor de beer geschoten is!

Geen opmerkingen: