zondag 30 juli 2006

Stappen

Vanochtend heb ik met Patent een rondje over straat gestapt. En dat stappen brengt altijd herinneringen bij me naar boven.

Bijvoorbeeld ongeveer 1,5 jaar geleden toen ik in Maart met Patent heel veel stapte vanwege zijn herstel van een griffelbeenfractuur. Ik heb toen het één week gepresteerd om vóór school een uur met hem te stappen (ja, kwart voor 7 het erf af en als ik terugkwam in een kwartiertje snel omkleden ed en op de fiets springen om naar school te gaan) en dan na school ook nog een uur. Het was heel bijzonder om zo vroeg hier over straat te gaan.

Verder zie ik de buurt vanaf een paard altijd veel beter. Ik heb enkele buren leren kennen omdat ik daar zo vaak langskwam en probeer nog altijd meer mensen te leren kennen. Dit is een redelijk 'gesloten' buurt, waar je je buren niet zo gemakkelijk leert kennen en ook niet voor een kopje suiker naar de buren gaat. Ik vind dit altijd heel jammer en probeer de mensen 'achter het hek' te leren kennen.

Ja, het heeft wel wat aparts... Met je maatje lekker buurten!

Geen opmerkingen: