woensdag 19 juli 2006

Een Spaans rooster en een tropenoutfit

Patent en ik vanochtend

Nu met het warme weer probeer ik toch gewoon door te rijden. Maar dan wel met een ietsje aangepaste dagindeling. Een soort variatie op het dagelijks leven van Spanjaarden, vroeg eruit en 's middags siësta.

Ik rijd normaal ook meestal 's ochtends, maar nu rijd ik extreem vroeg. Vanochtend om 7.00 ging ik de eerste opzadelen en om 9.30 had ik twee paarden gereden. Precies op tijd klaar, want de zon was al zo hoog dat de bak nog maar voor een klein deel in de schaduw was.

Verder heb ik mijn rijkleding ook enigzins op het weer afgestemd. Een helm vind ik met dit weer erg warm, maar toch doe ik er meestal een op. Behalve als ik weet dat de kans vrij klein is dat er iets zal gebeuren, zoals nu. Thuis veilig in de bak, paarden zijn gemoedelijk en ik was ook niet van plan ze echt heel erg moe te maken (dan gaan ze vaak wat protesteren). In het begin had ik nog geen zonneklep op en bleek een zonnebril niet afdoende te zijn. Maar met zonneklep was het prima te harden!

Ook voor de paarden natuurlijk een extra beloning na het rijden, een heerlijke douche waarbij je de baas óók nat mag maken =D

Geen opmerkingen: