dinsdag 16 mei 2006

Klapperende wegwijzers

Mijn beenhouding op het paard is mijn slechtste punt. Na 9 jaar rijles kan ik nog steeds mijn benen niet stilhouden...

Het probleem is een beetje dat ik op Voltrack altijd behoorlijk veel moet drijven, en op Patent juist weer heel erg weinig. Op deze manier zit ik óf mijn been er vanaf te houden, óf ben ik continu bezig een paard voorwaarts te houden. En ik kan je vertellen, dan krijg je niet echt de tijd om je beenhouding te verbeteren.

Maar de laatste tijd lopen de paarden allebei aanzienlijk beter. En dús is het tijd geworden om die klapperende benen, met prachtige wegwijzers onderaan, eens flink aan te pakken. Ik probeer nu elke keer als ik ga dressuren op een van de paarden tijdens het warmrijden goed op mijn beenhouding te letten.
En vandaag liep Patent zo braaf dat ik het zo lang mogelijk vol ben blijven houden, óók toen we allang echt serieus aan het werk waren.

Ach, het is juist het leuke van het paardrijden (of misschien zelfs van het leven) dat er altijd weer dingen zijn die je kunt verbeteren. Zoals IJsbrand Chardon eens zei: Het plafond zul je nooit bereiken, maar je kunt er altijd naar blijven streven.

1 opmerking:

Anoniem zei

ja je kan in elk geval naar het plafond kijken :p hahah veel succes met je benen (bij western is het juist de bedoeling dat je benen klapperen-dat noemen ze bumping :D??? slaat ook weer nergens op haahah)

kus ANouk