zondag 8 februari 2009

Een boek vol leven

Een antiek dagboek

Deze blog noem ik soms liefkozend mijn dagboek-blog. Maar, naast deze blog over mijn leven houd ik ook nog een écht dagboek bij. Je weet wel, zo een met handgeschreven berichtjes erin, zo een met zinnetjes erin als Ik heb vandaag... En zo een met onder elk verslag van een dag weer mijn handtekening. Gewoon, een echt dagboek. Een dagboek waarin ik kan opzoeken wanneer ik naar de film ben geweest. Een dagboek waarin ik kan teruglezen hoe ik me voelde toen we Patent kregen. Een dagboek met de kleine, onbenullige dingen van mijn leven erin, maar ook met mijn ware gevoel, met belangrijke gebeurtenissen... Mijn dagboek vormt een gigantische, gedetailleerde vastlegging van mijn leven.

Zoals je nu waarschijnlijk al geconcludeerd hebt heb ik niet echt moeite om het bij te houden. Ik ben niet gestopt na één keer schrijven. Ik was denk ik tien toen ik begon met het bijhouden van een dagboek. In het begin schreef ik totaal niet regelmatig. Zo nu en dan noteerde ik er een zinnetje in. (Laudine is stom, iets wat ik toen de ruzie overgewaaid was nog heb doorgekrast.) Langzaamaan werd het allemaal een stuk regelmatiger en nu schrijf ik ongeveer elke dag. Zo nu en dan neem ik mijn dagboek zelfs mee als ik bij Arthur ga slapen, om ook daar het bij te houden.

En toch wil ik het boek Wreck this Journal van Kerri Smith hebben. Dit boek is eigenlijk voor mensen wie het niet lukt om nauwgezet hun dagboek bijhouden, maar het is zo briljant dat ik het ook wil. Het maakt van je dagboek iets bijzonders: zo krijg je bijvoorbeeld het advies om het van een hoog gebouw te gooien!

Het bijhouden van een dagboek is geweldig en als je het nog niet doet, ga je het waarschijnlijk na het lezen van Wreck this Journal wel doen!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Grappig. Ik kom hier heel per ongeluk en lees je log. Dit boek ga ik bestellen bij Amazon. Had hem al op mijn wishlist gezet :-) Ik heb nu listography besteld. Dan kan je een update geven in de vorm van lijtjes. Erg simpel, maar heel leuk bedacht!

Guinnifer zei

Dat is ook wel een heel erg leuk idee!

Toen ik Wreck This Journal gevonden had bij bol.com had ik ook nog een ander boek gevonden wat ook zo'n geweldig doe-boek was, maar ik ben helaas de titel vergeten...