zaterdag 31 januari 2009

De slagroom der fruiten


Op mijn verjaardag heb ik twee boeken met smoothie recepten gekregen. Nu maakte ik al regelmatig smoothies met onze blender, vaak met het ontbijt een banaan, sinaasappel, appel combinatie en in de zomer verdween er ook rood fruit in de blender. Maar nu, nu zal de frequentie en variatie van de smoothies alleen maar toenemen!

Vorige week heb ik meteen met Laudine een recept uitgeprobeerd... en het smaakte werkelijk hemels. Gisteravond hebben we het maar meteen nog een keer gemaakt.

Een aanrader voor al mijn bloglezers:

Bananenkokos shake
(hoeveelheid voor twee glazen)
- Twee bananen
- Pakje kokosmelk van AH (*1)

Samen in de blender mixen tot een soort room. Glazen vullen en vervolgens naar eigen keuze Cacao of Kaneel erover heen strooien.

*1: precieze hoeveelheid kokosmelk weet ik niet meer. Het gaat er vooral om dat je even proeft hoe sterk de kokosmelk is die je gebruikt. Van sterke kokosmelk niet teveel doen, die van de AH was helemaal niet sterk dus hebben we het hele pakje er doorheen gedaan.
Bereid je maar voor op een glas vol hemelsheid, een glas vol fruitslagroom!

Geen opmerkingen: