vrijdag 7 maart 2008

Varekai!



Buiten 30 graden, binnen mooie foto's kijken. Zo begon het, in Juli 2007. Ik kwam erachter dat mijn geliefde Cirque du Soleil weer naar Nederland zou komen. Een aantal jaren geleden was ik al met mijn ouders naar Quidam geweest en was dat nooit meer vergeten. Zo betoverend mooi! Nu kwamen ze naar Nederland met de show "Varekai". Varekai betekent "Waar dan ook" in het Roma.
"De show is een eerbetoon aan de nomadische ziel, aan de geest en kunst van de circustraditie en aan degenen die met oneindige bezieling het pad volgen dat naar Varekai leidt." - site Cirque du Soleil
In Juli hebben we meteen kaartjes besteld voor Varekai. En toen begon het wachten, tot 6 maart 2008. En voor je het weet is het dan nog maar een week, een dag, een paar uur... en gaat het licht uit en komen de acrobaten het podium op!

Gisteravond was een betoverende avond. De opkomst vond ik ongelooflijk mooi, de geluiden en de kleuren, de bewegingen en het licht... Het perfecte bos. Een van de vele hoogtepunten van de show vond ik de 'Aerial Straps', adembenemend! Hier een filmpje daarvan:



Zoals ik ergens anders een week geleden al gelezen had: dichterbij een sprookje dan de voorstelling "Varekai" van Cirque du Soleil kun je tegenwoordig niet meer komen." Wat een prachtige beelden, bewegingen en verhalen!

Meer foto's in mijn foto album.

Geen opmerkingen: