woensdag 7 november 2007

Halve verlichting

De les ging al niet door, omdat mijn instructeur de griep heeft opgelopen. Dus ging ik zelf aan de slag met Voltrack. In het licht van onze baklampen heb ik lekker drie kwartier met hem gedressuurd.

Net toen we echt goed op stoom waren, hij netjes nageeflijk galoppeerde, gebeurde er iets geks. Ik zag een soort flits en opeens reed ik in heel ander licht. Een beetje droevig, grauw en donkerder dan eerst. Het was alsof we de goedverlichte snelweg hadden verlaten en nu op een B-weg met een paar zwakke straatlantaarns reden. De helft van het licht was uitgevallen!

Voltrack schrok er ook een beetje van en maakte een gek sprongetje. Maar zo braaf als hij is, bleef hij keurig luisteren naar wat ik van hem vroeg. Ik sprong er snel af en liep naar de stal om een poging te wagen weer ons mooie kunstlicht in alle glorie aan de praat te krijgen. Ik was even bang dat ik het licht helemaal uit zou doen en ik Voltrack kon gaan zoeken in het donker. Maar gelukkig voor mijn dappere paardje gebeurde dat niet. Het licht ging echter ook niet meer helemaal aan. Dus heb ik maar verder gereden in de halve verlichting.

Morgen maar even uitzoeken wat ermee aan de hand is...

Geen opmerkingen: