maandag 10 september 2007

Heuvel op, heuvel af

Eventjes de paarden laten drinken onderweg

De laatste wedstrijd van ons seizoen zit er alweer op. Afgelopen zaterdag togen we 's ochtends vroeg - nadat Patent in no-time in de trailer stond - richting Leersum. Daar gingen we om negen uur van start met een groep van 22 ruiters om allemaal een poging te wagen de 'Utrechtse Heuvelrug' te overwinnen en de 55 km te voltooien.

Het was een redelijk zware wedstrijd, door het heuvelachtige parcours. Halverwege het tweede rondje kreeg Patent het ook best zwaar en zat hij even in een dipje. Gelukkig was Voltrack daar nog altijd, die uiteindelijk Patent erdoorheen hielp door voor hem uit te galoperen over het pad. Het leek wel alsof Voltrack zweefde. Het was een heel mooi gezicht. Uiteindelijk zijn we goedgekeurd en 8e en 9e geworden met een snelheid van 12,6 km/h. Een keurige prestatie in zo'n zwaar parcours vind ik.

Voor mij was het niet alleen een mooi gebied, maar ook nog bijzonder. Op 26 Mei 2002 liep Hercules zijn laatste wedstrijd in Leersum en startte hij op hetzelfde terrein waar nu ook de wedstrijd gehouden werd. Op mijn netvlies staat een soort foto gebrand van Hercules, die te midden van de groene bossen achter Voltrack aansjokte zoals hij altijd deed. En zaterdag zijn we daar weer langs gekomen en zag ik Hercules in mijn gedachten er weer lopen. Het was één van mijn eerste wedstrijden en weet het nog precies. Mooi, om zo een foto van hem in mijn hoofd te hebben.

Geen opmerkingen: