vrijdag 24 november 2006

Wiskunde B dag : Een strijd tegen de tijd!

Op school moesten we vandaag in een groepje van 4 meedoen aan de 'wiskunde B dag'. Het kwam er op neer dat we allerlei wiskundige problemen moesten oplossen die te maken hadden met een klok en de tijd. En dit moesten we dan bij elkaar brengen in een mooi verslag.

Het bestond uit 4 onderdelen met allerlei problemen die we moesten oplossen. Van tevoren werd al gezegd dat het niet erg was als je onderdeel D niet afkreeg, dit was haast onmogelijk.

We begonnen vanochtend om 8.40 en mochten tot 16.00 doorwerken (met uitloop tot 16.30). Met ons groepje hebben we keihard gewerkt en zijn we uiteindelijk bijna tot het einde gekomen, alleen D3 hebben we niet meer kunnen maken. Eigenlijk niemand van de Wiskunde B was om 16.00 klaar (tegelijkertijd met ons werd de Wiskunde A-lympiade gedaan, daarvan waren de meesten al ruim voor 16.00 klaar...) en hebben wij ontzettend snel zitten typen om het nog allemaal af te krijgen voor 16.30.

Uiteindelijk is het gelukt en hebben we ons verslag de briljante naam 'Een strijd tegen de tijd' gegeven. Nu maar wachten op ons eindcijfer, ik denk dat dat wel aardig zal zijn.

Ik kan nu geen klok meer zien, vanacht droom ik denk ik over klokken, graden, wijzers en alles waar ik verder mee te maken heb gehad vandaag... Ik hoop maar op een goed eindcijfer, want 8 uur ploeteren moet wel goed beloond worden!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Wij zijn nerrrrrrrrrrds

en ik ben er trots op :D

alleen jammer van die snelheidsformule.. maar dan nog was het idee *briljant*

Ik vind in ieder geval.. dat wij de strijd tegen de tijd hebben gewonnen!

Anoniem zei

Ik kwam toevallig op je site en las je bericht. Heb je dat verslag toevallig nog? (op de computer)A ls je het zou kunnen sturen zou ik je erg dankbaar zijn.. Groet

Anoniem zei

heee,
Ik heb een vraagje, eigenlijk net als anoniem, heb je je verslag nog? Als je die nog hebt zou echt super zijn! en zou je die dan naar mij kunnen sturen?
xxx