donderdag 20 november 2008

Broem Broem

Niet te missen

Alweer een tijdje geleden begon Arthur met autorijden. Ik vond dat het voor mij ook maar eens tijd werd om te gaan autorijden dus begon ik met me wat te oriënteren.

Inmiddels heeft hij alweer ruim vijftien lessen gehad...

Op vier november is de eerste van mijn tien vriendinnen geslaagd voor haar rijexamen. Het werd toch wel echt tijd om te gaan autorijden. Dus heb ik vorige week dan eindelijk maar eens een afspraak gemaakt. En vanmiddag zat ik achter het stuur!

Bij Arthur thuis zat ik zenuwachtig te wachten tot de lesauto voor de deur stond. Toen ik eenmaal in de auto achter het stuur zat vond ik het helemaal niet meer eng. Musa, mijn rij-instructeur legde het een en ander uit en vervolgens konden we vertrekken!

In het begin hoefde ik nog niet zo heel veel zelf te doen, alleen sturen en gasgeven. Maar dat veranderde natuurlijk wel. Op een verlaten weggetje mocht ik vanzelf gaan schakelen, waarbij de auto de eerste keer natuurlijk afsloeg.En we hebben ook nog bij een paar flats duizenden rondjes op de parkeerplaats gereden om goed te leren sturen (sorry als je in een van die flats woont).

Ik moet zeggen, het is me allemaal reuze meegevallen. Van tevoren dacht ik: dat kan ik noooooit! Maar dat hoefde ook helemaal niet! En eigenlijk kun je het best snel een beetje onder de knie krijgen.

Volgende week donderdag mag ik weer, dan weet je alvast wanneer je niet op de weg moet zijn.

Geen opmerkingen: