vrijdag 29 augustus 2008

OV

Nu 1 September nadert voel ik me steeds meer een studente. Zondag lag er een brief van de Universiteit op mijn te wachten met daarin mijn studentenpas en gisteren heb ik mijn OV opgehaald bij het postkantoor.

Voor de man achter de balie was het routine, ik vond het geweldig. Hij vroeg mij om een ID of paspoort, 2 pasfoto's en de 'afhaalbrief'. De ene pasfoto knutselde hij 'in' mijn OV en de andere plakte hij op een aanvraag voor een OV-chipkaart.
Ik moest nog een paar dingen tekenen en toen kon ik wat hem betreft alweer vertrekken. Mét mijn Week-OV!

Dus, je kunt je beter doordeweeks niet meer vertonen in het openbaar vervoer rondom Utrecht. Dat kan ik vanaf nu kosteloos onveilig maken!

1 opmerking:

U. zei

Niet vanaf nu, maar vanaf maandag. Goed opletten, want je OV-studentenkaart is pas vanaf 1 september geldig. Ook als je, zoals ik 3 jaar terug, al vóór 1 sept begint (was 24 augustus oid). Dus niet in de trein stappen en géén kaartje kopen, hoewel je dat met een week-OV sowieso in het weekend niet moet doen *been there, done that* ( http://laudine.blogspot.com/2007/11/berdom.html )