zaterdag 31 januari 2009

De slagroom der fruiten


Op mijn verjaardag heb ik twee boeken met smoothie recepten gekregen. Nu maakte ik al regelmatig smoothies met onze blender, vaak met het ontbijt een banaan, sinaasappel, appel combinatie en in de zomer verdween er ook rood fruit in de blender. Maar nu, nu zal de frequentie en variatie van de smoothies alleen maar toenemen!

Vorige week heb ik meteen met Laudine een recept uitgeprobeerd... en het smaakte werkelijk hemels. Gisteravond hebben we het maar meteen nog een keer gemaakt.

Een aanrader voor al mijn bloglezers:

Bananenkokos shake
(hoeveelheid voor twee glazen)
- Twee bananen
- Pakje kokosmelk van AH (*1)

Samen in de blender mixen tot een soort room. Glazen vullen en vervolgens naar eigen keuze Cacao of Kaneel erover heen strooien.

*1: precieze hoeveelheid kokosmelk weet ik niet meer. Het gaat er vooral om dat je even proeft hoe sterk de kokosmelk is die je gebruikt. Van sterke kokosmelk niet teveel doen, die van de AH was helemaal niet sterk dus hebben we het hele pakje er doorheen gedaan.
Bereid je maar voor op een glas vol hemelsheid, een glas vol fruitslagroom!

maandag 26 januari 2009

In theorie...

In theorie kan ik autorijden. Ik heb vandaag mijn theorie examen gehaald!

Na een weekend lang blokken, ervoor had ik geen tijd door tentamens, is het in één keer gelukt! Daar zitten en dan de antwoord in 't eggie intoetsen is toch wel spannend, opeens wil je het wel echt heel graag halen.

Vooral het wachten op de uitslag vond ik zenuwslopend. Je gaat weer aan alles twijfelen en beeld je in hoe het is als ze even later tegen je zeggen dat je het niet gehaald hebt.

Maar, toen ze werkelijk langskwamen en de mensen die het niet gehaald hadden hun paspoort/id teruggaven, liepen ze mij voorbij. Mijn hart zat in mijn keel en ik ging er al volledig vanuit dat ze me mijn spullen terug zou geven. Ik dacht zelfs dat ze haar hand al uitstak naar mij, maar dat was naar de volgende! Opeens was ze voorbij... en had ik het gehaald!

Met vijf fout zit de theorie er nu op, op naar het praktijkexamen!

zondag 25 januari 2009

Who's the man? My beloved ones are


Ik verwachtte dat ik dit jaar mijn verjaardag een beetje over zou slaan. Jarig zijn in een tentamenweek heeft dat meestal tot gevolg. Zeker als je vrijdagmiddag van 2 tot 5 tentamen hebt.

Toch wilde ik het vrijdagavond vieren, zo snel mogelijk. Lekker gezellig eten en dan spelletjes spelen. Nou, het was een succes! Na het eten hebben we Who's the man gespeeld, wat tot enorm veel lachen leidde. Aan Pictionary zijn we niet meer toegekomen, Who's the man was zó leuk dat we dat de hele avond gedaan hebben.

Mijn vriendinnetjes, mijn ouders en Arthur hebben me ook nog eens verwend met de meest geweldige cadeautjes, dus over een 'oversla-verjaardag' valt niet meer te spreken. Het was een heerlijke verjaardag!
Het meest bijzondere was nog een brief, die toevallig precies op mijn verjaardag aankwam. Uit Amerika. Van Maite. Oh, wat was ik blij toen ik die brief in de brievenbus vond, terwijl 't schemerde en hoog in de bomen boven me stormde. Om me heen was het guur en koud weer, maar ik was dolgelukkig.

woensdag 21 januari 2009

Dankbaarheid


Het is al ruim drie maanden geleden. Drie maanden waarin van alles is gebeurd. In zijn stal staat nu een ontzettend lieve merrie. Samen met haar maakt Voltrack nu dagelijks hun weide onveilig.

Zijn hoofdstel hangt nog in de zadelkamer. Nog steeds valt zijn naam elke dag wel een keer in een gesprek. Nog altijd is het niet helemaal te bevatten dat hij er niet meer is. Het is niet te bevatten dat er zoveel nooit meer is. Dat er nooit meer Bats&Bol is.

Hoewel zijn stal niet leeg is, hoewel Voltrack niet alleen is... We moeten het nu zonder hem doen. Herinneringen en foto's, dat is wat er achtergebleven is. En de vraag waarom hij.

Ook is er nog altijd dankbaarheid. Dankbaarheid voor die prachtige zes jaar. Dankbaarheid voor al die levenslessen. Dankbaarheid voor al het plezier. Dankbaarheid voor het feit dat hij er was, bij ons.

zondag 18 januari 2009

Boven nul



En weg is de kou! Na een paar weken te hebben overleefd met temperaturen ver onder nul, is het nu weer allemaal aan het dooien.

Tijd om de balans op te maken. Want, vond ik het nou leuk, al die kou? Ik kan niet schaatsen, dus meer dan een beetje glijden op de vijver heb ik niet gedaan. Paardrijden kan al ruim een maand niet en op de fiets vroren mijn tenen eraf.

Maar toch moet ik bekennen, vond ik het best wel leuk. 's Ochtends waren de bomen mooi wit, de lucht was lekker fris en de zonsopkomsten en ondergangen waren ook prachtig.
Nu is de bak van ijsplaat omgetoverd tot gigantische modderpoel en kan ik, ook al vriest het niet meer, nog steeds niet rijden...

Doe mij toch maar de kou, in plaats van dit druilerige weertje...

vrijdag 9 januari 2009

Ondernemingsplan: Bloedrood

Voor een van de vakken die ik momenteel volg, Inleiding Bedrijfseconomie, moesten we in een groepje een ondernemingsplan schrijven. En het thema van dit jaar was, wat onverwacht, recessionproof. Ons idee moest dus ook nog grote kans hebben een recessie te overleven.

Eind November begonnen we met brainstormen. Een online grafkistenverkoper? Een incassobureau? Of iets in de gezondheidszorg? Dat laatste is het geworden. We hebben een ondernemingsplan geschreven voor een bloedonderzoekslaboratorium, met de toepasselijke naam Bloedrood.

Afgelopen week hebben Arthur en ik het hele financiële deel van het plan in elkaar gezet. En dat betekende eindeloos veel cijfertjes, frustratie en uren werk. Cash flow statements, resultatenrekeningen, balansen, kostenoverzichten... En uiteindelijk had dat allemaal zo'n 9 pagina's vol met de financiële onderbouwing van ons ondernemingsplan als resultaat. Gistermiddag stapten we om een uur of 2 weer de bus in op Janskerkhof, met een opgelucht gevoel en lege handen, nadat we ons ondernemingsplan hadden ingeleverd op het studiepunt. Eindelijk weer tijd om even lekker door de stad te lopen samen en op te warmen bij Mockamore!

Hèhè. Wat een werk. Nu maar hopen dat het beloond wordt met een mooi cijfer.

maandag 5 januari 2009

Een nieuw jaar, een nieuw begin.


De twee weken vakantie zijn voorbij. Geen kerstkransjes meer, geen vuurwerk, niet meer aftellen. Het is 2009 en ik moet weer aan het werk. Geen tijd meer voor geklets, niet meer uitslapen. Gewoon weer huiswerk maken en colleges volgen.

Vanochtend om 11 uur had ik mijn eerste college weer, Micro-economie. Ik heb niet het hele college mijn aandacht erbij kunnen houden, maar op zich was het wel weer interessant. Jammer dat nu ook weer de stroom huiswerk op gang begint te komen, ik was net gewend aan mijn heerlijke relaxte vakantie-bestaan.

Een nieuw jaar, een nieuw begin!

dinsdag 30 december 2008

Jaaroverzicht 2008

De tijd lijkt wel te vliegen. Het is alweer bijna 2009! Tijd voor een terugblik op 2008.

Het jaar begon meteen goed: op 2 januari ik sloopte mijn SIM-kaart waardoor ik het tien dagen zonder mijn mobiel moest doen.
De dagen voor mijn verjaardag was ik ontzettend zenuwachtig: ik was één schoen kwijt... Hoe het kon snapte ik niet, maar hij was echt nergens meer. Wat bleek? Arthur had hem voor mijn vriendinnen stiekem meegenomen, omdat ze me een paar schoenen voor mijn verjaardag wilden geven!


Voor het eerst in mijn leven had ik een Valentijnsdag mét een vriendje. Samen met Arthur en mijn ouders ben ik heerlijk uiteten geweest in een restaurant vol met balonnen.
We waren nog maar krap twee maanden samen toen ik al een week met zijn familie in Drenthe zat. Ik ging kijken bij zijn voetbal- en tenniswedstrijden, we logeerden een weekendje bij zijn opa en oma. We fietsten door de Soesterse modder met gehuurde mountainbikes en waaiden twee weken lang uit in Renesse. We gingen samen naar een echte première en... We doen nu dezelfde studie!

Op school werd het hard werken. Het laatste jaar, Centraal Schriftelijk en het profielwerkstuk. Ook het leukste jaar. We gingen met zijn allen skiën in Saalbach, hadden een geweldige stunt, een prachtig gala en uiteindelijk kreeg ik voor mijn harde werken ook nog een zeer goede beloning: dat ene papiertje.

En vanaf 1 September is het Jordan vervangen door de Universiteit Utrecht. De eerste vijftien studiepunten zijn al binnen.

"Don't walk in front of me, I may not follow.
Don't walk behind me, I may not lead.
Walk beside me and be my friend."

- Albert Camus


Met mijn vriendinnen had ik naast school ook nog veel plezier. Dit jaar werd het niet maastricht, maar vertrokken we na de examens naar Calella! De Nederlandse wateren werden ook niet ontweken, die gingen we met kano's te lijf. En zelfs nu we allemaal onze eigen weg gaan, zien we elkaar nog bij gezelligheden zoals etentjes.

Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today. - James Dean

Een paar weken geleden hielpen we met zijn allen Laudine met verhuizen naar Casa Confetti, waar ze nu elke dag haar uitzicht fotografeert.


"Hij zag de zon nog opkomen, maar kon niet meer meegenieten van de mooie dag die daarop volgde"
Het jaar bracht ons ook zeer plotseling verdriet. Op 11 oktober overleed Patent in zijn stal 's ochtends om een uur of 9. Na zoveel met hem te hebben meegemaakt en overwonnen, was daar plotseling het einde.

2008 was een bijzonder jaar voor mij. Er kwam veel nieuws op mijn pad en helaas moest ik ook afscheid nemen. Toch, ook het afscheid nemen was mooi. En vooral heel bijzonder.

zaterdag 27 december 2008

Voltrack's gezelschap

Toen Patent plotseling overleed op 11 Oktober, besloten wij dezelfde middag nog een oude merrie op te halen. Zo was Voltrack niet meer alleen.
Verba was de oude dame die Voltrack gezelschap kwam houden. Negentien veulens op de wereld gezet en nu met haar pensioen. Eén dik achterbeen, waardoor ze wat moeilijk liep, en een heleboel grijze haren.

Drie maanden heeft Verba Voltrack gezelschap gehouden. Dinsdagochtend troffen mijn ouders haar liggend in de stal aan, ze wilde het liefst niet meer opstaan. Een paar uur later is ze ingeslapen op de kliniek in Utrecht. Haar buik bleek vol met gezwellen te zitten, waardoor ze de laatste tijd waarschijnlijk best veel pijn gehad moet hebben. Iets wat wij eigenlijk niet aan haar gemerkt hebben, pas de laatste dagen. Ze was een einzelganger, maar wel een opgewekte einzelganger. Dinsdag was ze op, Dinsdag was het voor Verba tijd om te gaan.

Dat gaf ons weer een probleem: Voltrack stond er weer alleen voor! Gelukkig was Voltrack's fokker zo vriendelijk om ons weer een merrie te geven die bij ons kon logeren. Na een paar wat eenzamere kerstdagen voor Voltrack, die hij toch zeer opgewekt is doorgekomen, konden we vandaag Nalatonna ophalen.

Nala, vanmiddag in de bak

Nalatonna is net zo oud als Voltrack en moet volgend voorjaar weer terug naar de Beemster. Om weer drachtig te worden. Tot die tijd zal ze hier gezellig met Voltrack spelen in de wei. Vandaag hebben ze apart buiten gestaan, morgen laten we ze samen in de bak. Ik ben benieuwd of ze het goed kunnen vinden!

Ze heet dus, hartstikke chique, Nalatonna. Maar wij noemen haar Nala! (En Voltrack wordt dus Simba)

donderdag 25 december 2008

13, een nieuwe betekenis

Casa Confetti

Eindelijk was het dan zover, Laudine kreeg maandag de sleutel van haar nieuwe thuis. Op de 13e verdieping van Casa Confetti, op de Uithof.

Dat het op de 13e verdieping was kon Laudine niet zoveel schelen, sterker nog: hoe hoger hoe beter! Ze vond het dus maar prachtig.
Op maandagochtend werd echter meteen duidelijk dat het niet altijd zo handig is... De lift deed het niet. Dus kon de vloer met de trap naar boven gedragen worden...

Tegen de tijd dat ik kwam helpen deed de lift het gelukkig weer. Dus konden haar bed, haar kast, schoenen, verhuisdozen, koelkast en nog een heleboel meer gewoon met de lift naar boven gebracht worden.

In één dag kon het niet allemaal geregeld worden, dus heeft mijn moeder ook dinsdag en woensdag Laudine nog met het een en ander geholpen. En gisteravond heeft ze voor het eerst in haar nieuwe huis geslapen. Een huis met 100 mb/s internetverbinding, enorm uitzicht en Café Gutenberg aan de andere kant van de straat, niet verkeerd toch?

zaterdag 20 december 2008

De bioscoop der blinden

In Nederland nog zeer onbekend, in de Verenigde staten en Engeland al zeer gewoon. Audiodescriptie. In de audiodescriptie worden de handelingen die in de film worden uitgevoerd uitgelegd aan de slechtziende/blinde, zodat deze niets hoeft te missen van de film.

Tot voor kort wist ik nog niet eens dat het bestond en donderdag zat ik in een bioscoopzaal waar meer slechtzienden en blinden zaten dan welzienden bij de première van de audiodescriptie van Oorlogswinter.

De mensen die audiodescriptie nodig hadden of graag een keer wilden uitproberen kregen een soort mp3 spelertje met één oortje erbij. Die dingen waren afgesteld op een speciaal kanaal en zodra de film begon, begon ook de audiodescriptie: een mannenstem die rustig alles vertelde dat op het witte doek gebeurde.

Het was toch best apart moet ik zeggen, om met allemaal blinden en slechtzienden in een bioscoopzaal te zitten. Zoiets als met allemaal doven en slechthorenden bij een concert te zijn. Ik vond het vooral mooi om te zien dat deze mensen nu toch de film ook konden meemaken. Zouden ze ook echt de beelden kunnen voorstellen naar aanleiding van de beschrijvingen op de audiodescriptie? Zouden ze de film echt zien? Nu ik er over nadenk besef ik me pas dat het wellicht nog mooier is dan ik al dacht. Zouden de blinden echt even gezien hebben?

(Nederlandse films met audiodescriptie: Blind, Zwartboek, Brideflight en Oorlogswinter)

maandag 8 december 2008

La Terrasse

Un après-midi là, dans la rue du jourdain,
on peut dire qu'on était bien,
assis à la terrasse du café d'en face
on voyait notre appartement.

Je ne sais plus si nous nous étions tus
ou si nous parlions tout bas là au café d'en bas,
mais je revois très bien la table et tes mains,
le thé, le café et le sucre à côté.

Puis d'un coup c'est parti, tout s'est effondré,
on n'a pas bien compris, tout a
continué, tandis qu'entre nous s'en allait l'équilibre,
plus jamais tranquilles, nous tombions du fil.

Cet après-midi là, dans la rue du jourdain,
en fait tout n'allait pas si bien,
assis à la terrasse du café d'en face
on voyait notre appartement,
si triste finalement avec nous dedans.

- Yann Tiersen

Waarom op mijn blog? Gewoon omdat ik het een mooi liedje vind. Omdat het mij doet denken aan de zomer. Waarom? Geen idee, ik weet niet eens precies wat de tekst betekent. Gewoon omdat ik het mooi vind.

zaterdag 6 december 2008

Eternal Sunshine across the world

Fien en haar boekje vol verhalen van ons

Mijn lieve vriendinnetjes gaan op reis.

In Augustus vertrok Maite om een jaar lang te gaan wonen, leven en leren op de campus van Winthrop University (Rock Hill, South Carolina). 1 November vertrok Mari om de Midden Amerikaanse zon op te zoeken in Costa Rica. En vanochtend zag ik Fien door de douane gaan op Schiphol, op weg naar Zuid Afrika.

Fien maakt een echte wereldreis, ze bezoekt familie over de hele wereld. Haar reisbestemmingen: Johannesburg, Durban, Kaapstad, New York, Rock Hill, Los Angeles en tot slot Sydney.

Friends are the eternal sunshine of life

Natuurlijk was het vanochtend weer een droevige bedoening toen we afscheid moesten nemen van Fien. Opeens was het echt zover en liep ze van ons af om 6 maanden haar eigen ding te gaan doen.

Op weg naar de douane...

Nog maar zeven zijn hier in het lieve Nederland. Wel gek hoor, we zijn allemaal zo gewend aan drukke chaos met z'n tienen en opeens is het allemaal veel rustiger en overzichtelijk. Maar we zijn nog wel met z'n zevenen, dat is eigenlijk nog steeds een heleboel. En die wereldreizigers hebben het vast allemaal werkelijk waar fantastisch.

Zoals ik al eerder had gezegd: ieder doet nu z'n eigen ding. Maar toch groeien we niet uit elkaar. Het voelt juist alsof we alleen maar hechter worden. We worden gewoon volwassen, allemaal.

vrijdag 28 november 2008

Shouf shouf shuffle



Als de oortjes van mijn iPod kapot waren, had ik besloten een iPod Shuffle te kopen. Oortjes kosten 30 Euro en een Shuffle (mét oortjes erbij) 45. En dan was dat meteen een fijn ding om mee hard te lopen. M'n oortjes zijn nog niet kapot, maar toch heb ik vandaag al een shuffle gekocht. In de stad zag ik namelijk dat hij in de aanbieding was: 29,50! Dat heb ik maar meteen meegenomen. Minder dan oortjes alleen!

Er kunnen 240 nummers op, je kunt door- en terugspoelen en het volume aanpassen. That's it.

Ik vind het briljant. Het doet me denken aan de iPod Flea. Gelukkig is de Shuffle wel iets groter, zodat je er ook werkelijk iets aan hebt. Nu ik hem heb lijkt het me eigenlijk best handig voor op de fiets. Daar zet ik toch altijd mijn gewone iPod op Shuffle!
Wat wel echt grappig is is dat er ook voor deze mini variant van de iPod ware accesoires te koop zijn, z'n computer-connector is al groter dan hijzelf!

Eén ding is zeker: dit is mijn meest hilarische aankoop van 2008!

dinsdag 25 november 2008

Extra vrij

Na het maken van de tentamens was het nog even spannend, zou ik ze echt allebei gehaald hebben?

Vanochtend stonden eindelijk ook de cijfers van Multidisciplinaire Economie op internet... en ja hoor, allebei de vakken gehaald! De eerste 15 ECTS zijn binnen. En dat geldt ook voor Arthur.
Voor wiskunde hebben we allebei een 7 als eindcijfer. Voor de midterm had ik een 8,7 gehaald en dat was maar goed ook, want ik heb een 4,5 gehaald voor de endterm!
Bij Multidisciplinaire Economie was ik vooral benieuwd naar het cijfer dat we hadden gekregen voor onze paper. En dat was toch wel veel hoger dan ik had verwacht... Zelf was ik bang dat het resultaat niet goed genoeg was, maar toch heb ik maar liefst een 9,5 als cijfer! WOW. En voor het tentamen een 7,9 waardoor ik op een afgerond eindcijfer van een 8,5 uitkom.

Ik ben natuurlijk erg blij (en opgelucht) met deze resultaten. Werkelijk fantastisch. En nu hebben we plotseling een extra weekje vakantie waarin we leuke dingen kunnen gaan doen! Ik heb er nu al zin in!

maandag 24 november 2008

The sisterhood of the traveling book

Alle surprises

Gisteren vierde ik met mijn vriendinnetjes Sinterklaas. Ja, op 23 november al ja. Dat was de enige datum dat we allemaal konden én we wilden het sowieso vieren voordat Fien, nadat Maite en Mari haar zijn voorgegaan, het land verlaat.

Voor het derde jaar op rij was het een avond vol gezelligheid, lol en werkelijk waar prachtige surprises met fantastische cadeautjes. Echt, veel beter kan het niet zijn op een koude novemberavond met sneeuwbuien.
Het was een avond om heel gelukkig te zijn. Al die lieve vriendinnetjes, al die leuke surprises, al die mooie cadeaus en al die prachtige gedichten...


De grootste verrassing was een cadeautje met daarop: 'Voor alle meisjes'. Eerst een paar minuten door elkaar schreeuwend gediscusieerd van wie het nou kwam, de beschuldigingen vlogen heen en weer. Het leek wel weerwolven.
Toen hebben we het maar uitgepakt... En wat eruit tevoorschijn kwam had ik nooit verwacht. Eerst zagen we, toen het cadeaupapier eraf was, dat het een pakje van amazon was... Nee toch... Toch niet van Maite?
Maar jawel hoor. Helemaal aan de andere kant van de oceaan had ze aan ons gedacht en vierde ze toch Sinterklaas een beetje mee.


Het was een boek, Twilight. De eerste van een serie van vier boeken(Twilight, New Moon, Eclipse en Breaking Dawn). Ik ben de eerste die het mag gaan lezen en we hebben afgesproken dat iedereen nadat hij het gelezen heeft achterin kort zet wat 'ie ervan vond. Ik ben benieuwd, volgens Maite is het verslavend.

Bij deze, de Sisterhood of the traveling book is geboren!

donderdag 20 november 2008

Broem Broem

Niet te missen

Alweer een tijdje geleden begon Arthur met autorijden. Ik vond dat het voor mij ook maar eens tijd werd om te gaan autorijden dus begon ik met me wat te oriënteren.

Inmiddels heeft hij alweer ruim vijftien lessen gehad...

Op vier november is de eerste van mijn tien vriendinnen geslaagd voor haar rijexamen. Het werd toch wel echt tijd om te gaan autorijden. Dus heb ik vorige week dan eindelijk maar eens een afspraak gemaakt. En vanmiddag zat ik achter het stuur!

Bij Arthur thuis zat ik zenuwachtig te wachten tot de lesauto voor de deur stond. Toen ik eenmaal in de auto achter het stuur zat vond ik het helemaal niet meer eng. Musa, mijn rij-instructeur legde het een en ander uit en vervolgens konden we vertrekken!

In het begin hoefde ik nog niet zo heel veel zelf te doen, alleen sturen en gasgeven. Maar dat veranderde natuurlijk wel. Op een verlaten weggetje mocht ik vanzelf gaan schakelen, waarbij de auto de eerste keer natuurlijk afsloeg.En we hebben ook nog bij een paar flats duizenden rondjes op de parkeerplaats gereden om goed te leren sturen (sorry als je in een van die flats woont).

Ik moet zeggen, het is me allemaal reuze meegevallen. Van tevoren dacht ik: dat kan ik noooooit! Maar dat hoefde ook helemaal niet! En eigenlijk kun je het best snel een beetje onder de knie krijgen.

Volgende week donderdag mag ik weer, dan weet je alvast wanneer je niet op de weg moet zijn.

dinsdag 18 november 2008

Oorlogswinter in première


Van het boek zijn er in Nederland ruim een kwart miljoen exemplaren verkocht sinds in 1972 de eerste druk verscheen. En nu is er ook een verfilming.
Gisteravond was de première van Oorlogswinter in Tuschinski en ik was één van de gelukkigen die de film mocht zien. Ik mocht namelijk met Arthur mee.

Wat een beleving! Met Arthur's familie liepen we, nadat we uit eten waren geweest vlakbij, naar Tuschinski. Toen we de hoek om kwamen zagen we wat een beleving zo'n première eigenlijk inhield. Voor Tuschinski stond een legertruck geparkeerd en er stonden behoorlijk wat mensen te kijken. Echt bizar was de rode loper. Ontelbaar veel filmcamera's en fotocamera's. Overal werd geflitst en geïnterviewd. Arthur's opa konden we even niet begroeten, want die was een van de interview-slachtoffers. Binnen wachtte wel zijn oma ons enthousiast op.

Allemaal waren we uitermate benieuwd naar de film. Zou het net zo goed zijn als het boek? Zou het niet alles verpesten? Wat mij betreft kon de film niet snel genoeg beginnen!

Voor de film kwam nog even een deel van de cast, de regisseur, de producers en Jan Terlouw voor de zaal, waardoor het helemaal een bijzonder bioscoopbezoek werd. Daarna werd het donker in de zaal en werden we ondergedompeld in het spannende, heftige leven van Michiel van Beusekom.
Ongeveer anderhalf uur later kwam iedereen de zalen uit met een tevreden glimlach. Het was werkelijk een prachtige film. Het doet werkelijk niets af aan het boek. Doordat het boek nu verfilmd is, komt het onderwerp weer in de publiciteit. Wat mij een goede zaak lijkt. Wat er in de oorlog is gebeurd mogen we niet vergeten.

Ik vind het een zeer goede film. Spannend en ontroerend en ook zeer goed geacteerd.
En het was ook een hele beleving om een keer bij een première te zijn, camera's, acteurs en andere BN-ers zijn opeens overal. En na mijn evening of fame fietste ik vandaag weer gewoon met een glimlach door de regen.

Trailer
- Site -

donderdag 13 november 2008

Geluk op zijn rug

Dansend de Veluwe over. - 24 Juni 2007 - Laag Soeren - Foto: Martijn Beurze

zaterdag 8 november 2008

300 tafeltjes en stoeltjes

Een sporthal vol met tafeltjes, stoeltjes en papieren. Aan elk tafeltje een Economie student. Zo gaat het tentamen maken tegenwoordig.

Met z'n allen in bus zes gepropt erheen.

Als het goed is heb ik nu mijn eerste twee vakken afgesloten. Woensdag had ik mijn tweede wiskunde tentamen, waar ik maar een 2.3 hoefde te halen dankzij een belachelijk cijfer voor het eerste tentamen. En donderdag mocht ik weer plaatsnemen achter een tafeltje in de vechtse hallen, deze keer om Multidisciplinaire Economie af te sluiten.

Ik denk dat ik het allebei wel gehaald heb, maar zeker weten doe ik het pas over anderhalve week als ik de cijfers krijg. Nu geniet ik even van een zeer korte vakantie van slechts drie dagen.

Maandag mag ik weer aan de slag. Nu met 'Micro economie en instituties' en 'Inleiding Bedrijfseconomie'. Ik ben benieuwd!